گرامی داشت روز ملی اورژانس و چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی

گرامی داشت روز ملی اورژانس و چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی

اورژانس پیش بیمارستانی کشور از ارزنده‌ترین دستاوردهای نظام سلامت

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه؛

دوشنبه 25 شهریور 98 مراسم گرامیداشتروز اورژانس و چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس پلیس راهور ناجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) و جمعی از کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی مراکز دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مجموعه اورژانس کشور از ارزنده‌ترین دستاوردهای نظام سلامت کشور در بعد از انقلاب اسلامی است و ما امروز یکی از قوی‌ترین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات فوریت های پزشکی را در اختیار داریم.

دکتر نمکی از فداکاری و نقش درخشان تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل در بهار سال جاری قدردانی کردند.

نمکی با اشاره به تجربه کردن طرح مدیریت ترومای کشور گفت: ما نخواهیم توانست بدون مردمی کردن خدمت و مردم نهاد کردن خدمات اولیه کاری از پیش ببریم، برای همین مدیریت حوادث را جامعه محور، خانواده محور و مدرسه محور می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : از نیمه دوم سال طرحی با عنوان هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا و داوطلبانی را انتخاب می‌کنیم تا اقدامات اورژانسی را در خانه ارائه دهد.

در این مراسم که رؤسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و تعدادی از تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حضور داشتند از خانواده معظم شهدای اورژانس، شهرداران مناطق ۵و ۱۹نماینده  WHOسردار مهماندار، سردار حسینی، سردار هادیان فر و معاون خدمات شهری با اهدای لوح تقدیر قدردانی و با اعطا درجه به ۶تن از کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی منتخب مراکز دانشگاه ها علوم پزشکی تجلیل شد.

  • کد خبر : 23109
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی