چهارمین همایش کشوری گردشگری سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد
نقش وزارت بهداشت در گردشگری سلامت، نقش تولیت است و وظیفه سیاست گذاری، حمایت و نظارت بر چگونگی انجام برنامه های گردشگری سلامت را بر عهده دارد
روابط عمومی مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان سمنان؛
چهارمین همایش کشوری گردشگری سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار اجتماعات هتل همای شماره یک این شهر برگزار شد.
دکتر مشکینی معاون اجرایی و اعتبار بخشی وزارت بهداشت در چهارمین همایش کشوری گردشگری سلامت گفت: باید به گردشگری سلامت از دیدگاه فرهنگی، سیاسی و امنیتی نیز نگاه کرد.
معاون اجرایی و اعتبار بخشی وزارت بهداشت از دریافت گواهی نامه گردشگری سلامت برای 80 بیمارستان دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: با اعتبار بخشی لازم، این تعداد بیمارستان در کشور موفق به دریافت گواهینامه گردشگری سلامت شده اند.
دکتر مشکینی، وزارت بهداشت را در این مسیر متولی دانست و گفت: نقش وزارت بهداشت در مسیر تبیین شده، نقش تولیت است که وظیفه سیاست گذاری، حمایت و نظارت بر چگونگی انجام برنامه های گردشگری سلامت را بر عهده دارد.
وی اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا سامانه جامعي برای اطلاع رسانی از امور گردشگری سلامت به منظور هدایت بیماران خارجی و صیانت از فعالان عرصه گردشگری سلامت ایجاد کنیم.
دکتر مشکینی به برگزاری دورههای آموزشی گردشگری سلامت برای مسئولین فنی دانشگاههای علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامهای که صورت دادهایم این دورههاي آموزشی که برای استفاده فعالان عرصه گردشگری سلامت طراحی شده اجرا خواهد شد.
گفتني است در حاشيه اين برنامه شركت كنندگان در همايش از بيمارستان قلب و عروق وابسته به سازمان خيريه درماني حضرت جوادالائمه مشهد نيز بازديد كردند.
شایان ذکراست، دکتر فتحعلیان، دکتر حافظی و دکتر اطهری مدیران درمان، اعتبار بخشی و حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این همایش حضور داشتند.

