حضور تيم عملياتي اورژانس پيش بيمارستاني دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در تمرين زلزله شهرستان سرخه
تمرين مديريت حادثه فرضی زلزله در شهر سرخه با شركت تيم هاي امدادي و با حضور استاندار سمنان و فرماندار سرخه اجرا شد
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان:
همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، ساعت 8 صبح یک شنبه 6/دی/94 تمرين مديريت حادثه فرضی زلزله با مشاركت تيم هاي امدادي اورژانس 115 جمعیت هلال احمر، نيروي انتظامي، پليس راهور، حمل و نقل و پايانه ها و راه و ترابری برگزار شد. استاندار سمنان و فرماندار شهرستان سرخه از نزديك شاهد اجراي مراحل مختلف اين تمرين بودند.
دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: هدف از اجرای این تمرین دستیابی به هماهنگی مطلوب تیم های امدادی و اجراي فرماندهي واحد عمليات در مواقع حوادث غيرمترقبه و بحران می باشد.
دكتر اطهري گفت: طراحی و اجرای تمرين های ميداني به منظور ارزیابی عملكرد تيم هاي امدادي، شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان هاي دخيل و تمرین مدیریت حوادث غيرمترقبه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.
گفتني است سناريوي اين تمرين با فرض وقوع زلزله اي به بزرگي 5.2 ریشتر در 35 کیلومتری جنوب شهر سرخه تدوين شده بود.