حضور تيم عملياتي اورژانس پيش بيمارستاني دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در تمرين زلزله شهرستان سرخه

حضور تيم عملياتي اورژانس پيش بيمارستاني دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در تمرين زلزله شهرستان سرخه

تمرين مديريت حادثه فرضی زلزله در شهر سرخه با شركت تيم هاي امدادي و با حضور استاندار سمنان و فرماندار سرخه اجرا شد

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان:

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، ساعت 8 صبح یک شنبه 6/دی/94 تمرين مديريت حادثه فرضی زلزله با مشاركت تيم هاي امدادي اورژانس 115 جمعیت هلال احمر،‌ نيروي انتظامي، پليس راهور، حمل و نقل و پايانه ها و راه و ترابری برگزار شد. استاندار سمنان و فرماندار شهرستان سرخه از نزديك شاهد اجراي مراحل مختلف اين تمرين بودند.

دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: هدف از اجرای این تمرین دستیابی به هماهنگی مطلوب تیم های امدادی و اجراي فرماندهي واحد عمليات در مواقع حوادث غيرمترقبه و بحران می باشد.

دكتر اطهري گفت: طراحی و اجرای تمرين های ميداني به منظور ارزیابی عملكرد تيم هاي امدادي، شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان هاي دخيل و تمرین مدیریت حوادث غيرمترقبه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

گفتني است سناريوي اين تمرين با فرض وقوع زلزله اي به بزرگي 5.2 ریشتر در 35 کیلومتری جنوب شهر سرخه تدوين شده بود.

  • کد خبر : 5576
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی