ارتقاي سطح آگاهي کارکنان سازمان صنعت و معدن استان سمنان در زمينه پيشگيري از بروز حوادث و نحوه برخورد با بيمار
کارگاه آموزشی کمک های اولیه در فوریت های پزشکی برای 60 تن از کارکنان سازمان صنعت و معدن استان سمنان برگزار شد.
روابط عمومی مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان سمنان؛
سه شنبه 13 مرداد 94 کارگاه آموزشی کمک های اولیه در فوریت های پزشکی توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای کارکنان سازمان صنعت و معدن، در محل آن سازمان برگزار شد.
در این دوره، مباحث ارزیابی صحنه حادثه، آناتومی، سوختگی ها، شکستگی ها، مسمویت ها، خونریزی، بازکردن راه هوایی، مانور هملیخ و احیای قلبی ریوی با بهره گيري از ابزارهاي آموزشي توسط مدرسين آموزش داده شد.
گفتني است در اين كارگاه كه با حضور 60 تن از كاركنان سازمان صنعت و معدن استان سمنان برگزار شد مراحل انجام احیای قلبی ریوی به صورت عملی بر روی مولاژ آموزش داده شد و شركت كنندگان نيز اين مانور را بر روی مولاژ تمرین كردند.
دكتر اطهري مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان گفت: بسيج همگاني آموزش كمك هاي اوليه در فوريت هاي پزشكي از سال 1389 و با شعار هر خانواده يك امدادگر توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سراسر كشور آغاز شد و در دانشگاه هاي علوم پزشكي اين مسئوليت بر عهده مراكز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قرار گرفت.
وي هدف اين آموزش ها را ارتقاي سطح آگاهي عموم مردم در زمينه پيشگيري از بروز حوادث، نحوه برخورد با بيمار و ارايه اقدامات اوليه در مواجهه با حوادث گوناگون و همچنين كاهش مرگ و مير قابل پيشگيري ناشي از حوادث عنوان كرد.