اجرای دوره آموزشی کمک های اولیه برای رانندگان Off roads سمنان
نقش موثر و کارآمد گروه های خاص در ارتقای مدیریت حوادث و کاهش مرگ و میر و آسیب های انسانی ناشی از حوادث و سوانح
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه؛
چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم تیر 1400 اولین دوره آموزشی کمک های اولیه برای رانندگان Off roads سمنان در قالب طرح اورژانس یار و با هدف افزایش توانمندی های گروه های خاص در سالن جلسات امام جواد(ع) ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.
دکتر اطهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه گفت: ارتقای توانمندی های گروه های خاص مانند رانندگان Off roads که می توانند در حوادث ویژه به کمک گروه های امدادی از جمله اورژانس پیش بیمارستانی بیایند، نقشی موثر و کارآمد در ارتقای مدیریت حوادث و کاهش مرگ و میر و آسیب های انسانی ناشی از حوادث و سوانح خواهد داشت.
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه اعلام کرد: در این برنامه که توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه برگزار شد تعداد 20 تن از رانندگان Off roads شهر سمنان شرکت داشتند.
شایان ذکر است مدرسین برنامه تکنسین های ارشد فوریت های پزشکی دانشگاه بوده و شرکت کنندگان با اصول جا به جایی و حمل بیمار، اقدامات اولیه در مواجهه با بیمار ترومایی، مدیریت راه هوایی، اورژانس های تنفسی، سکته های مغزی و احیای قلبی– ریوی پایه آشنا شدند.
گفتنی است این دوره برای اولین بار در سطح کشور برگزار شده است.

