آمادگي مطلوب اعضاي سامانه فرماندهی بحران (HICS) بیمارستان کوثر در تمرين دور ميزي
براي اولين بار تمرين دور میزی سامانه فرماندهی بحران (HICS) در بیمارستان کوثر سمنان اجرا شد
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان:
همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، ساعت 1:30 دقيقه بامداد پنج شنبه 3/دی/94 تمرین دورمیزی سامانه فرماندهی بحران (HICS)در بیمارستان کوثر سمنان اجرا شد.
دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: به دنبال استقرار سامانه فرماندهی بحران (HICS)در بیمارستان کوثر سمنان و آموزش اعضاي سامانه، سناريوي تمرين دور ميزي مديريت بجران بيمارستان كوثر توسط اين مديريت تنظيم و در تاريخ مقرر اجرا شد.
وی گفت: هدف از اجراي اين تمرين كه براي اولين بار در سطح دانشگاه در بيمارستان كوثر اجرا شد، دست يابي به آمادگي مطلوب براي مواجهه با موارد بجران است و همزماني اجراي اين تمرين با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، نشان از اهمیت حوادث غیرمترقبه و بحران دارد.
دكتر اطهري گفت: در نظر است در آ ينده اي نزديك برنامه هاي تمرين تخليه بخش هاي بيمارستان در مركز درماني كوثر اجرا شود.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: تمرين دور ميزي سامانه فرماندهی بحران (HICS)بيمارستاني در همه بيمارستان هاي تحت پوشش دانشگاه اجرا خواهد شد.
گفتني است مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و کارشناسان آن مركز با حضور در بيمارستان كوثر، از نزديك، مراحل اجراي تمرين دورمیزی سامانه فرماندهی بحران (HICS)را ارزيابي كردند.
سناريوي فرضي اين تمرين، خروج قطار مسافربري مشهد- تهران در نزديكي روستاي بيابانك شهرستان سرخه بود.