برگزاری کارگاه اختلالات روانی برای نیروهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه
نیروهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی باید بتوانند استرس ها را در محیط کار محدود و آن را مدیریت کنند
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه؛
شنبه 5 آبان97 کارگاه اختلالات روانی در سالن امام جواد(ع) ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای گروه هدف تکنسین های فوریت های پزشکی و پزشکان و کارشناسان مرکز ارتباطات دانشگاه برگزار شد.
دکتر اطهری، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه گفت: محیط کار تکنسین فوریت های پزشکی محیطی پراسترس است و باید نیروهای عملیاتی به این توانمندی برسند تا بتوانند استرس ها را در محیط کار محدود و آن را مدیریت کرده و از سرایت استرس به سایر قسمت های زندگی از جمله محیط منزل جلوگیری کنند.
دکتر اطهری اظهار کرد: محیط خانه و خانواده نیروهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی باید محیطی آرامش بخش و مفرح باشد تا تکنسین بتواند در این محیط تجدید قوا کرده و برای حضور در مأموریت های بعدی به آمادگی روحی و جسمی کافی برسد.
مدرس برنامه در خصوص عناوین مدیریت خشم، استرس و تن آرامی سخنرانی کردند. در این برنامه آموزشی تعدادی از تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه همچنین پزشکان و کارشناسان مرکز ارتباطات دانشگاه شرکت داشتند.
شایان ذکر است برنامه دوم کارگاه در تاریخ 20آبان 97 با حضور تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی برگزار می شود .