در عصر ارتباطات و فن­آوری اطلاعات همه روزه از سراسر جهان اطلاعات دسته ­بندی شده با ابزارهای ارتباطی متنوع مخابره می­شوند تا شاید بتوانند عطش انسان قرن 21 را برای دریافت اخبار جدید فراهم سازند.

از وظایف عمده و مهم روابط عمومی­ ها، "مدیریت رخدادها" و واکنش درباره رخدادهایی است که به شکلی بالقوه برای سازمان نتایج منفی به دنبال دارد و توان بالقوه و حیات آن را با محدودیت رو به ­رو می­سازد. روابط عمومی برای این منظور می­تواند با شناسایی رخدادها، تجزیه و تحلیل آن­ها، ایجاد اولویت ­ها، انتخاب راه­برد مناسب برای مقابله، اجرای یک برنامه ارتباطی و ارزیابی تاثیرهای آن، رویدادها و حوادث را مدیریت کند و قانون ارتباطات در وضعیت بحرانی را به خاطر داشته باشد. بدیهی است از مهم­ترین ابزارهای مدیریت بحران در روابط عمومی­ ها، ارائه اطلاعات عینی به مردم از طریق خبر است. روابط عمومی با تاسی از اصول اخلاقی، اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار می­دهد که عینی و واقعی هستند و بی­ تردید این اطلاعات می­تواند در تصمیم­ گیری آگاهانه مردم تاثیر مثبت داشته باشد.