در عصر ارتباطات و فنآوری اطلاعات همه روزه از سراسر جهان اطلاعات دسته بندی شده با ابزارهای ارتباطی متنوع مخابره میشوند تا شاید بتوانند عطش انسان قرن 21 را برای دریافت اخبار جدید فراهم سازند.
از وظایف عمده و مهم روابط عمومی ها، "مدیریت رخدادها" و واکنش درباره رخدادهایی است که به شکلی بالقوه برای سازمان نتایج منفی به دنبال دارد و توان بالقوه و حیات آن را با محدودیت رو به رو میسازد. روابط عمومی برای این منظور میتواند با شناسایی رخدادها، تجزیه و تحلیل آنها، ایجاد اولویت ها، انتخاب راهبرد مناسب برای مقابله، اجرای یک برنامه ارتباطی و ارزیابی تاثیرهای آن، رویدادها و حوادث را مدیریت کند و قانون ارتباطات در وضعیت بحرانی را به خاطر داشته باشد. بدیهی است از مهمترین ابزارهای مدیریت بحران در روابط عمومی ها، ارائه اطلاعات عینی به مردم از طریق خبر است. روابط عمومی با تاسی از اصول اخلاقی، اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار میدهد که عینی و واقعی هستند و بی تردید این اطلاعات میتواند در تصمیم گیری آگاهانه مردم تاثیر مثبت داشته باشد.