132 تن آسیب دیده و 8 تن کشته در اثر حوادث چهارشنبه آخرسال 1393
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از اهمیت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال، آسیب های ناشی از حوادث مرتبط با خانه تکانی و سلامت در سفرهای نوروزی گفت
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان سمنان:
دوشنبه 17/اسفند/1394 برنامه آموزشی پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال با حضور دکتر شادنوش ریاست دانشگاه،دکتر گوهری معاون درمان و دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و با شركت رابطین بهداشتی و کارکنان مراکز بهداشت شهرستان های سمنان، سرخه و مهدی شهر و ستاد دانشگاه برگزار شد.
دکتر شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تأكيد بر اهمیت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: بايد تلاش كنيم تا آسیب های ناشی از حوادث مرتبط با خانه تکانی پایان سال نيز كاهش يابد.
دکتر شادنوش با اشاره به سلامت سفرهای نوروزی اظهار كرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و زماني كه فردي دچار آسيب شود جبران آن كاري دشوار است بنابراين بايد روزهاي پاياني سال را به سلامت سپري كنيم تا با شادابي و طراوت به استقبال سال نو برويم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین اظهار داشت: رابطین بهداشتی حلقه واسط نظام سلامت و اقشار مختلف مردم هستند و نقش مهمی را در انتقال پیام هاي سلامت و ارتقای آگاهی عموم مردم در اين حوزه دارند.
دکتر اطهری گفت:می توانیم با مدیریت صحیح خانواده ها و بزرگ ترها از بروز حوادث ناگوار در روز های پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخرسال پیشگیری کنیم.
گفتنی است در این مراسم سلطانی روابط عمومی معاونت بهداشتی و یحیایی کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیز در باره پيشگيري از حوادث روزهاي پاياني سال و مديريت مصدومين براي حضار صحبت كردند.