نشست هم اندیشی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با مدیر کل بهزیستی استان سمنان
کاهش آسیب های اجتماعی با بهره مندی از توانمندی اورژانس اجتماعی در مأموریت های اورژانس پیش بیمارستانی
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه؛
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 دکتر اطهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه و دکتر ایزدپور، مدیر کل بهزیستی استان سمنان در نشست هم اندیشی بر تعامل و همکاری بیش از پیش دو سازمان در زمینه های مشترک در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس کشور تأکید کردند.
دکتراطهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه گفت: بهره مندی از توانمندی قابل توجه کارشناسان اورژانس اجتماعی در مأموریت های اورژانس پیش بیمارستانی با شکایت خشونت و مشکلات روانی حاد، نقش ارزنده ای در مدیریت مطلوب حادثه و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت.
دکتر ایزدپور، مدیر کل بهزیستی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به شرایط اجتماعی، به تعامل سازنده و عملیات هماهنگ و مشترک اورژانس اجتماعی و اورژانس پیش بیمارستانی در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مددجویان در موارد مشکلات اجتماعی و روانی بیش از پیش احساس نیاز می شود.
در این نشست بر موارد مورد توافق هر دو طرف از جمله حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی و تعامل با اورژانس پیش بیمارستانی در موارد مشکلات اجتماعی و روانی، آموزش کارکنان هر دو طرف، ارائه مشاوره روانشاسی به کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی تأکید شد.
شایان ذکر است سازمان بهزیستی استان سمنان در شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار تن دارای واحد اورژانس پزشکی اجتماعی فعال می باشد.
گفتنی در این جلسه که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد معاون امور اجتماعی، کارشناس مسئول و کارشناس مداخله و اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی استان سمنان، همچنین مسئول اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان سمنان، کارشناس آموزش و کارشناس آمار و اطلاعات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و مسئول مرکز ارتباطات و هدایت عملیات نیز حضور داشتند.
