وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم سالروز تأسیس اورژانس: ما این جا جمع شده ایم تا برای خدمت رسانی به مردم تجدید عهد کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم سالروز تأسیس اورژانس: ما این جا جمع شده ایم تا برای خدمت رسانی به مردم تجدید عهد کنیم.

برگزاری مراسم پاس داشت چهل و دومین سالروز تأسیس اورژانس کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران

  روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه؛

شنبه 1/مهر/96 مراسم پاس داشت چهل و دومین سالروز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی کشور با حضور دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر کولیوند، رئیس  اورژانس کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور از جمله بخش‌های نظام سلامت است که با کمترین نارضایتی مردم روبه‌رو بوده و فعالیت‌های اورژانس ستودنی است اما این کافی نیست و باید تلاش کنیم که زمان حضور در محل حادثه را به حداقل برسانیم. در همین راستا در شهرها، جاده‌ها و مناطق صعب‌العبور ناوگان زمینی، هوایی و دریایی را تقویت خواهیم کرد.

وی از بی توجهی به مقوله فرهنگ سازی در کشور گلایه کرد و گفت: چرا باید نزاع دومین عامل مرگ و میر در کشور ایران باشد؟

دکتر هاشمی ادامه داد:  باید مردم سهم خود را در کاهش حوادث قابل پیشگیری به خوبی ایفا کنند که دستگاه های فرهنگی کشور در این مورد رکن اساسی هستند.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در این مراسم گفت: در سال گذشته 2400 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی کشور اضافه شد و با پیگیری های مقام عالی وزیر بهداشت مجوز حدود 1400 دستگاه دیگر نیز گرفته شده است.

وی از آماده باش نیروهای اورژانس به مناسبت دهه محرم خبر داد.

دکتر جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت از سخنران‌های این مراسم بر ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌های کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به نیاز جامعه انشالله اورژانس هوایی در دولت دوازدهم جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

 در این مراسم رؤسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و تعدادی از تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی از سراسر کشور حضور داشتند.

 

 

 

  • کد خبر : 14166
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی